Kyocera har levert pålitelige solcellepaneler i over 25 år

20. desember 2011

Undersøkelser viser at solcellepanelene fra Kyocera har god kvalitet og lang levetid. En bra bekreftelse etter 25 år som solenergi leverandør

KYOCERA solcellepaneler i Sverige, Japan og Kina

De siste årene har markedet for solenergi fått omfattende vekst og gjennomgått store forandringer. Med relativt nytt og voksende marked blir det stadig vanskeligere for sluttbrukerne å vite hvor man skal finne riktig informasjon, spesielt for større innkjøp som for eksempel solenergi, noe som krever en langsiktig avkastning på investeringen. Kyocera Corporation har vært en pioner innen solenergi teknologi i over 35 år, og er kjent for sin kvalitet. I tillegg hadde Kyocera en rekke store installasjoner som har produsert strøm i mer enn 25 år.

Sveriges første solar system - fra Kyocera
1984 ble Sveriges første nettilknyttede PV system bygget i Stockholm. Siden installasjonen, har de fasademonterte 2.1 kW solcellepanelene gitt beboerne i leiegården miljøvennlig elektrisitet. Modulenes gjennomsnittlige årlige elektriske ytelse er fortsatt like sikker siden systemet ble installert for 27 år siden.

Samme år etablerte Kyocera Sakura Solar Energy Center like utenfor Tokyo. På den tiden, ble det utstyrt med et 43 kW solecelleanlegg som i dag fortsetter å generere en jevn mengde strøm til anlegget. Et år senere i 1985, donerte Kyocera et 10 kW PV system til en liten landsby uten elektrisk infrastruktur, som ligger på en høyde på 2600 meter i Gansu-provinsen i Kina. Åtte år senere ble landsbyen forsynt med tradisjonelt elektrisk infrastruktur og solcellepanelene ble flyttet til et regionalt forskningssenter for ren energi. Og etter mer enn 25 år produseres det fortsatt konstante nivåer av strøm til anlegget.

For ytterligere informasjon kontakt;
Kjell Øverland, daglig leder, KYOCERA Mita Norge
Tlf: 22 62 73 00, mobil: 95 03 46 34, kjell.overland@kyocera.no

Om Kyocera Corporation
Kyocera Corporation ble grunnlagt i 1959 som en produsent av keramiske komponenter. Ved å kombinere disse ble det utviklet komponenter med metaller og plast, og integrert dem med andre teknologier har Kyocera bli en ledende leverandør av solenergi systemer, telekommunikasjonsutstyr, skrivere, kopimaskiner, elektroniske komponenter, halvleder pakker, skjæreverktøy og industriell keramikk. Kyocera Corporation er rangert som nummer 604 på Forbes magazines 2010 "Global 2000" liste over verdens største børsnoterte selskaper. Kyocera har totalt 64.000 ansatte på verdensbasis og er tilgjengelig i over 30 land. Kyocera har hovedkontor i Kyoto, Japan. For mer informasjon om Kyocera og solenergi-teknologi, se http://global.kyocera.com