Kyocera lanserer smarte multifunksjonsskrivere som klarer alt pluss litt til

Elleve nye skrivere kommer ut på markedet denne uken. Multifunksjonsskrivere som er designet for å gjøre det enklere for kontor med ulike behov

27. juni 2011

Kyoceras nye kolleksjon med elleve nye produkter, er utviklet for å tilby avanserte dokumentløsninger. Utover dette har de sort/hvite – og fargemultifunksjonsskriverne både felles operative grensesnitt og softwareplattform, samt utrustet med flere nye tilbehør, hvilket innebærer at bedrifter kan skreddersy sine Kyocera skrivere etter de behov som deres bedrift har.

- Stikkord bak utviklingen av det nye sortimentet er høy ytelse og fleksibilitet.
Vi har tatt det beste av Kyoceras avanserte dokumentteknologi og utviklet det i en gjennomgående design i den nye produktserien. Vi ser også at flere bedrifter vil utnytte sine multifunksjonsmaskiner for mer komplekse produksjoner. I noen av våre multifunksjonsmaskiner har vi derfor utvidet spekteret av mediatyper, eksempelvis inngår funksjoner som bannerutskrift, A3 pluss-format samt trifolding som tilvalg, sier Kjell Øverland, daglig leder i Kyocera Mita Norge.

Energieffektive og med flere finesser

Det nye TASKalfa sortimentet byr på mange nye og smarte funksjoner. Produktene har dessuten lavt energiforbruk som gjør det mulig for bedrifter å sette dem i hvilemodus på kveldene og i helger når maskinene ikke er i drift, for mindre bruk av energi. På de fleste av modellene har Kyocera også forbedret energibruken i brukermodus; en såkalt ”induction- heated fuser” som reduserer tid og energi ved oppvarming av fikseringsenheten. Strømforbruket minskes ytterligere med hjelp av en energieffektiv LED lampe i scannerenheten som ikke krever kjøling.

Andre nye funksjoner; forbedret og større touch display i farger som forenkler de mest komplekse brukervalg med enkle kommandoer. Skarpere farger med tydeligere kontrast og skygger samt høyere fargekvalitet. En ny funksjon i dokumentmateren er gjenkjenning av stifter og binders som vil skåne originaldokumentene. En annen etterlengtet funksjon er ”job skip” som innebærer at skriveren hopper over jobber som henger i utskriftskøen.

Produktdetaljer:

TASKalfa 6550ci, 7550ci TASKalfa
Farge multifunksjonskriver opp til A3 størrelse. Inntil 75/70 A4 sider pr. minutt i svart/hvitt og farge. 2 GB RAM og lagringskapasitet med 320 GB harddisk. Fax funksjoner som kan utvides til to-sidig faks, nettverk faks og Internett-faks (tilleggsutstyr). Støtte for opptil 300 g/m2 og banner utskrift og valgfri etterbehandling, inkludert hefter og trifold brosjyrer. Dokumentmater med tosidig skanning til 270 ark. Skan hastighet 200/150 IPM (bilder pr. minutt) i svart–hvit/farge.

TASKalfa 3050ci, TASKalfa 3550ci, TASKalfa 4550ci, TASKalfa 5550ci.
Farge multifunksjonskriver opp til A3 størrelse. Inntil 55/50 A4 sider pr. minutt i svart/hvitt og farge. Opptil 2 GB RAM og lagringskapasitet med 320 GB harddisk. Fax funksjoner som kan utvides til to-sidig faks, nettverk faks og Internett-faks (tilleggsutstyr). Støtte for opptil 300 g/m2 og banner utskrift og valgfri etterbehandling inkludert hefter og trifold brosjyrer. Dokumentmater med tosidig skanning som et alternativ. Valgfritt papir media (maksimalt åtte medietyper) og valgfri etterbehandler. Skan hastighet 100/80 IPM i svart–hvit/farge for TASKalfa 3050ci/3550ci. For TASKalfa 4550ci/5550ci hele140 /110 bpm sort-hvit/farge.

TASKalfa 6500i, 8000i TASKalfa

Svart/hvit multifunksjonsskriver opp til A3 størrelse. Inntil 65/80 A4 sider pr. minutt. 2 GB RAM som standard og høy kapasitet 320 GB harddisk. Enveis dokumentmater for 270 ark med dobbelsidig lesing. Fax funksjoner som kan utvides til to-sidig faks, nettverk faks og Internett-faks (tilleggsutstyr). Støtte for opptil 300 g/m2 og banner utskrift og valgfri etterbehandling inkludert hefter og trifold brosjyrer. Skan hastighet 160/100 IPM i svart–hvit/farge.

TASKalfa 3500i, TASKalfa 4500i, 5500i TASKalfa
Svart/hvit multifunksjonsskriver opp til A3 størrelse. Inntil 55 A4 sider pr. minutt. 1 GB RAM og lagringskapasitet med 160 GB harddisk. Støtte for opptil 300 g/m2 og banner utskrift og valgfri etterbehandling inkludert hefter og trifold brosjyrer. 175 arks dokumentmater med tosidig skanning som et alternativ. Scan hastighet 160/80 IPM i svart-hvitt/farge.

Kjell Øverland, daglig leder, Kyocera Mita Norge
Tlf: 22 62 73 00, mobil: 95 03 46 34, kjell.overland@kyoceramita.no

Om Kyocera Mita
Kyocera Mita Corporation er et av verdens ledende firmaer innen dokument løsninger. Kyocera Mita er et heleid datterselskap av Kyocera Corporation, som rangeres som nummer 604 i Forbes Magasins 2010 «Global 2000» liste over verdens største børsnoterte selskap. Kyocera Corporation er en ledende produsent av høyteknologiske, keramiske komponenter, solcelle-paneler og elektronisk kontorutstyr. Kyocera Corporation har totalt 64 000 ansatte over hele verden og finnes i over 30 land. Kyocera Corporation har sitt hovedkontor i Kyoto i Japan.