KYOCERA Mita ekspanderer i Russland

11. oktober 2011

1 oktober 2011 åpnet KYOCERA Mita sin første offisielle salgskontor i Moskva, Russland. Etterspørsel og mulighet til å være lokalt for å støtte forhandlere er to sterke grunner for ekspansjon.

KYOCERA styrker sin tilstedeværelse i det russiske markedet, inkludert lokalt lager, salg, service og support. Allerede mai 2009 etablerte vi et representasjonskontor, men da kun for markedsundersøkelser.

Kontorets fokus vil være å styrke salgskanaler over hele Russland, små og store forhandlere, bevisstgjøring av KYOCERA og fokusere på å styrke støtten til Russlands offentlige kontorer og store private bedrifter om Managed Document Services (MDS), dvs. software løsninger som hjelper selskapene med å redusere både utskrifts kostnader og miljøpåvirkning.

– Vi er veldig begeistret for denne utviklingen i et spennende marked. Vi vil kunne tilby enda bedre støtte til våre salgs-og supporttiltak, og ytterligere heve nivået på tjenester vi leverer til våre russiske kunder. I tillegg vil vi være i stand til å fokusere på bevisstgjøring av KYOCERA og mer effektivt å kommunisere fordelene av vår ECOSYS teknologi, sier Yoshiaki Onishi, administrerende direktør i KYOCERA Mita Europa.

KYOCERA skrivere og multifunksjonsmaskiner kan kobles til de fleste nettverk, har utmerket sikkerhets funksjoner, og har unik Longlife teknologi. Disse egenskapene har vært beregnet på det russiske markedet som har ført til økt markedsandel. Spesielt for KYOCERA A3 sort og hvitt multifunksjonsskrivere som har, ifølge en uavhengig undersøkelse, blitt den nest største ledende MFP leverandør i Russland.

Kjell Øverland, daglig leder, KYOCERA Mita Norge
Tlf: 22 62 73 00, mobil: 95 03 46 34, kjell.overland@kyoceramita.no

Om KYOCERA Mita
KYOCERA Mita Corporation er et av verdens ledende firmaer innen dokument løsninger. KYOCERA Mita er et heleid datterselskap av KYOCERA Corporation, som rangeres som nummer 604 i Forbes Magasins 2010 «Global 2000» liste over verdens største børsnoterte selskap. KYOCERA Corporation er en ledende produsent av høyteknologiske, keramiske komponenter, solcelle-paneler og elektronisk kontorutstyr. KYOCERA Corporation har totalt 64 000 ansatte over hele verden og finnes i over 30 land. KYOCERA Corporation har sitt hovedkontor i Kyoto i Japan.