KYOCERA Mita blir KYOCERA Document Solutions

2. april 2012

Fra og med april 2012 bytter KYOCERA Mita bedriftsnavn til KYOCERA Document Solutions. Forandringen avspeiler bedriftens tilvekst som en global leverandør av løsninger for kontinuerlig utvikling og levering av kundetilpasset teknisk innovasjon for et bærekraftig miljø.

Det nye navnet er en del av den endringen som KYOCERA har gjennomgått de siste årene. Navnebyttet til KYOCERA Document Solutions tydeliggjør at bedriften støtter både maskinvare, programvare og tjenester som en helhetsløsning.
Med navnebyttet vil KYOCERA også tydeliggjøre for kundene sine at man som bedrift muliggjør en rasjonalisert kommunikasjon, øker produktiviteten og senker driftskostnadene, for å forenkle den daglige virksomheten.
– Ved å sette kundene våre i sentrum for vår virksomhet og ved å utvikle forskjellige løsninger og tjenester som matcher deres behov, skaper vi en stabil plattform for enda større tilvekst i framtiden, sier Kjell Øverland, daglig leder hos KYOCERA Document Solutions Norge.

Totalleverandør
KYOCERA Document Solutions kan tilby et komplett sortiment av maskin- og programvareløsninger. Produktene til bedriften blir solgt gjennom profesjonelle forhandlere, partnere og systemintegratorer på det nordiske markedet.
– Vi er representert lokalt i de nordiske landene og derfor kan vi raskt fange opp ønsker fra våre partnere på samtlige markeder, sier Bo Gustavsson, markedssjef hos KYOCERA Document Solutions Nordic AB. Samtidig som vi er raskt på plass lokalt, har vi en fantastisk støtte fra vårt globale konsern, KYOCERA Document Solutions, i form av ekspertise og support.

Om KYOCERA Document Solutions
KYOCERA Document Solutions Nordic AB, tidligere KYOCERA Mita Nordic AB har sitt hovedkontor i Kista i Stockholm. I sortimentet inngår skrivere, digitale kopimaskiner og multifunksjonsprodukter som består av avanserte og miljøtilpassede dokumentløsninger til kontorer i alle størrelser.
KYOCERA Document Solutions er en av verdens ledende leverandører innen dokumentløsninger for kontorbruk. KYOCERA Document Solutions er et heleid datterselskap til KYOCERA Corporation, som rangeres som nummer 604 på Forbes magasin sin liste «Global 2000» for 2011 over verdens største børsnoterte selskaper.
KYOCERA Corporation er en ledende produsent av høyteknologisk keramikk, elektroniske komponenter, solceller og elektronisk kontorutstyr. KYOCERA Corporation, med hovedkontor i Kyoto i Japan, har totalt 64 000 ansatte verden rundt og er representert i over 30 land.

Om KYOCERA sin teknikk

KYOCERA Document Solutions komponenter har ekstra lang levetid, noe som gir fordeler som økt driftssikkerhet, lavere driftskostnader, mindre miljøbelastende avfall og lengre serviceintervaller. De fleste produktene er dessuten Svanemerkede.